12th Jan2014

Update 1: Auckland, Whangarei Falls en Abbey Caves.

by Mark

Daar is ie dan! Mijn eerste verslag vanuit Nieuw-Zeeland. De reis vanuit Amsterdam hier naar toe duurde ongeveer 2 dagen. Lang en vermoeiend. Gelukkig kon ik op de luchthaven van Taipei wel een uurtje of 5 slapen in een hotel. Dit in verband met de lange wachttijd tussen twee vluchten.

Eenmaal aangekomen op vliegveld Auckland zijn we (Denny en ik) met de bus naar het centrum gegaan om daar zo snel mogelijk slaap in te halen bij het eerste geboekte hostel. De twee daarop volgende dagen had ik nog aardig last van een jetlag, dus echt heel actief ben ik niet geweest. De derde dag Auckland hebben we wat sightseeing gedaan en de vierde dag de stad uitgevlucht. Auckland heeft als stad verder niet zo heel veel boeiende bezienswaardigheden.

Van Auckland zijn we met de bus naar Whangarei afgereisd. Deze stad ligt meer naar het noorden van het noord-eiland. Hier verbleven we buiten de stad in een prachtig, midden in de schitterende natuur liggende, lodge. Het voelde heerlijk om geen auto’s langs te horen razen en te luisteren naar al het wildlife om je heen. Vanaf de lodge zijn we door een prachtig bos naar de Whangarei watervallen gelopen. Foto’s hiervan kan je vinden in het foto-album. Mooi!
Verder hadden we het geluk dat vlakbij de lodge een aantal grotten (Abbey Caves) zijn waarin je glowworms kan zien. Bij de eigenaar van de lodge konden we hiervoor een hoofdlamp, waterschoenen en een helm huren. Ook dit was prachtig om te zien.
Uiteindelijk hebben we nog één nachtje in een ander hostel in Whangarei geslapen. Hier kwamen we een leuk internationaal gezelschap van Duitsers, een Oostenrijker en een Engelse tegen waarmee we de eerste avond/nacht gelijk maar flink hebben doorgehaald met kaart- en drankspelletjes. De eerste kater was het gevolg.

Vandaag zijn we met de bus van Whangarei naar Kerikeri gereisd. Nog verder naar het noorden en dichtbij de mooie Bay of Islands. Morgen staat een tour naar Cape Reinga en 90 Mile Beach op het programma en de dagen erna zullen we gaan kajakken door de Bay of Islands en misschien gaan parasailen. Qua verblijf zitten we weer in een prachtig afgelegen lodge met een grote veranda, perzik- en sinaasappelplantage naast de deur, scharrelkippen en andere huisdieren om ons heen en natuurlijk een zwembad :D. Kortom, genieten!

Goed, dat was dan m’n eerste reisverslag. Ik raad jullie van harte aan om ook werkloos te worden, je huurwoning op te zeggen en rap deze kant op te komen. Want het is hier fan-tas-tisch!!

Tot de volgende update,

Mark

no images were found

8 Responses to “Update 1: Auckland, Whangarei Falls en Abbey Caves.”

• Ellen

Ik zie het al…. Zwáár leven! :-P
    Prachtig hoor Mark! Ik ga nadenken over je advies! hihi

• Sharon

Wauw! Klinkt al super voor je eerste weekje, en wat nog veel om naar uit te kijken!
    Klinkt erg verleidelijk hoor, om je na te reizen..ga er eens even een nachtjes over slapen!

Ow…en je bent zeker wel erg blij dat je je camera toch wél hebt meegenomen..wat een prachtige foto’s!!

• Gerald, Carola en Elise

Wauw Mark! Het ziet er daar echt mooi uit! Wat fijn dat je goed bent aangekomen. Wel vervelend van die jetlag! Je moet er wat voor over hebben!
    Het klinkt erg verleidelijk om zolang te reizen, toch blijven wij liever in dit kikkerlandje! Hebben hier al last van jetlag en dat zonder ver te reizen!
    Heel veel plezier verder.

• Marije

Cool hoor Mark!! Enjoy!! Maar dat komt wel goed, zo te lezen! X Marije

• Steve

Hi Mark,
    Lees net dat er bij jou in de buurt een aardbevinkje is geweest. Heb jij daar ook wat van gemerkt? Zou wel een extra ervaring op deze reis zijn ;-)

• Mark

Hoi Steve, ik heb er niks van gemerkt. We zitten wel op het noord-eiland, maar niet zo zuidelijk als Wellington. Gelukkig alles oké dus!

• Casper

Hi Mark, ik denk dat je er helemaal stil van geworden bent van al die indrukken, natuur en schoonheid ! – Hoe gaat-ie?